List otwarty Polska potrzebuje ¿ertw ofiarnych
2011-11-23
Grzechynia, 1 XI 2011 r. List otwarty Polska potrzebuje ¿ertw ofiarnych Wspó³czesny ¶wiat nie chce s³uchaæ Boga. Odrzuci³ Go ca³kowicie ze swej rzeczywisto¶ci i z kart swojej historii. Konsekwencj± tych posuniêæ jest to, ¿e dwie trzecie rasy ludzkiej, ¿yje dzisiaj pod znakiem Bestii. Pan Jezus dla nich umar³ na darmo[1]. Cierpienie Boga z powodu tak wielkiego opuszczenia przez cz³owieka, Jego braci, przyjació³, s³ugi i pasterzy jest ogromne. Hurtowo odchodz± oni dzisiaj od tajemnicy Mi³o¶ci[2]. Dostrzegaj±c ten dramat ¶wiata, dramat odrzucenia Boga, w imieniu Boga zwracam siê do Was Ukochani Rodacy, aby¶cie podjêli dziejowe wyzwanie i Bo¿± pro¶bê oddania siebie, jako ¿ertwê ofiarn± w rêce Boga, dla uratowania naszego narodu[3]. Bóg chce, aby¶my Mu s³u¿yli, aby¶my powrócili do Niego. Za te akty gwarantuje mi³o¶æ nad inne narody i b³ogos³awieñstwo. Za niewykonanie tej woli Bo¿ej, przyjdzie nam zap³aciæ dramatem Warszawy z 1944 roku[4]. To wezwanie Boga na ratunek naszej Ojczyzny, skierowane jest przede wszystkim do tej reszty wiernego ludu, która pozosta³a jeszcze przy Bogu, aby ka¿dy Polak tu na ziemi ojczystej, jak i na obczy¼nie, dowiedzia³ siê, ¿e Bóg pragnie go ocaliæ. To wo³anie Boga jest Jego pragnieniem wielkiego Mu zado¶æuczynienia za nasze narodowe niepos³uszeñstwo Bogu w tym wielkim, wspó³czesnym czasie ³aski i wybrañstwa naszego narodu, na znak dla innych narodów[5]. Bycie ¿ertw± ofiarn± jest ca³kowitym oddaniem siê w niewolê Boga. Szko³ê tego niewolnictwa pokaza³ nam ksi±dz Prymas kardyna³ Stefan Wyszyñski, kiedy 8 XII 1953 r. z³o¿y³ w niewolê Matki Bo¿ej najpierw siebie, a pó¼niej 26 VIII 1956 r. ca³y naród. Zosta³o to ponowione 3 V 1966 r. By³a to ofiara za wolno¶æ Ko¶cio³a na ca³ym ¶wiecie i za nasz naród[6]. T± sam± drog± poszed³ b³. papie¿ Jan Pawe³ II. 9 X 1943 r. Maria Valtorta (1897-1961) podjê³a to wezwanie bycia ¿ertw± ofiarn± za naród w³oski[7]. 9 II 1946 r. pisa³a i deklarowa³a ona tak Chrystusowi: Je¿eli dla z³agodzenia Twojej obra¿onej sprawiedliwo¶ci, potrzebne s± nowe ofiary pokuty - oto jestem ja - Panie, z³ó¿ mnie w ofierze, ¿eby nasta³ pokój miêdzy cz³owiekiem i Bogiem, ¿eby przysz³o Królestwo Twoje[8]. Zrozumienie wagi bycia ¿ertw± ofiarn± sprawi³o, ¿e Maria Valtorta tak siê modli³a do Pana: Och! Panie - chcia³abym mieæ tysi±c i jeszcze raz tysi±c ¿yæ, ¿eby ofiarowaæ Ci je wszystkie - mój Ojcze ¶wiêty - jak wi±zkê ofiar za dobro ¶wiata[9]. To bycie ¿ertw± ofiarn± ma byæ naszym pozwoleniem Bogu na dzia³anie w nas, i przez nas, wed³ug Jego woli. St±d te¿ ka¿dego niewolnika - ofiarê czeka; ucisk i prze¶ladowanie, aby mia³ co sk³adaæ Bogu w ofierze; wytrwanie w cierpieniu, a nie szamotanie siê, aby Bogu sk³adaæ swoje zmaganie, niezrozumienie i odrzucenie; przyjêcie z woli Boga ka¿dego poni¿enia. To wszystko ma doprowadziæ do udowodnienia, przez nas Bogu naszej wierno¶ci, aby pó¼niej On móg³ nam okazaæ Swoj± wierno¶æ[10]. W tym przedziwnym prowadzeniu Bóg ¿±da jeszcze od nas, aby¶my siê zgromadzili w naszych ko¶cio³ach. Przez Maryjê Niepokalan± prosi nas, aby¶my ka¿dego 27 miesi±ca[11] zbierali siê w naszych ko¶cio³ach na modlitwê za Ojczyznê. W dniu tym ofiarujcie Mi wszyscy post, modlitwê i Komuniê ¶w. w intencji waszej Ojczyzny. Pragnê wam wszystkim dopomóc. Jestem gotowa walczyæ o Moje Królestwo, a¿ do chwili jego ca³kowitego wyzwolenia[12]. To opowiedzenie siê przy boku Boga, jako ¿ertwa ofiarna, jest wypowiedzeniem na g³os, ¿e chcemy Go mieæ za Króla. St±d te¿ Bóg ¿±da od nas, po¶wiêcenia i zezwolenia na nasze poni¿anie, aby w ten sposób móg³ rz±dziæ w naszych sercach. To wszystko ma wyzbyæ nas z troski o samych siebie, bo Bóg chce nas mieæ w Swej opiece. Bóg poprzez te ofiary, pragnie tego przeb³agania za nasz naród i ¿±da, aby te ofiary by³y przyjmowane przez kap³ana i przez kap³ana Bogu ofiarowane[13]. Wtedy Bóg bêdzie je przyjmowa³ jako zado¶æuczynienie i przeb³aganie za nasz± Ojczyznê. Powtarzam ci, ten naród mo¿e byæ jeszcze uratowany, ale nie przestawajcie Mnie prosiæ, wzmó¿cie wasz± modlitwê, bo czyny waszego ludu ¶ci±gaj± na was przekleñstwo i zag³adê, jednak wasz± ofiar± mo¿ecie Mnie jeszcze przeb³agaæ. Musi to byæ jednak ofiara hojna i piêkna. Pragnê najpiêkniejszych ofiar i ofiar najczystszych, pragnê ca³opalenia na Moim o³tarzu. Nie przychod¼cie wiêc ju¿ do Mnie ofiarowaæ Mi gar¶æ z waszych wysi³ków i gar¶æ waszej mi³o¶ci. Nie. Bêdê przyjmowa³ ofiary ca³opalne. Oddajcie Mi wszystko, ca³± wasz± mi³o¶æ i ca³e wasze ¿ycie, wówczas bêdê zadowolony i przyjmê te ofiary. Chod¼cie w Moje zbola³e Ramiona, chcê siê pocieszyæ waszym wyznaniem, chcê siê podeprzeæ na waszej ofierze[14]. Pan Jezus ¿±da od nas, aby¶my Go na¶ladowali we wszystkich Jego ofiarach i nauczyli siê czyniæ to przeb³aganie za nasz± Ojczyznê i ca³y ¶wiat, wszystkich ludzi. To oddanie swojego ¿ycia w rêce Boga, daje nam prawo ¿±daæ od Boga ¿ycia dla innych. Id¼my w ten bój i podejmijmy tê Bo¿± pro¶bê, i nie bójmy siê, bo Bo¿a ³aska jest tam, gdzie jest prze¶ladowanie, a tam Bóg jest ze Swoj± moc± i si³±, aby nas poprowadziæ do swojego Królestwa[15]. [1] M. Valtorta, Kto przychodzi do Mnie, nie bêdzie pragn±³..., Katowice 2005, s. 19. [2] Ottavio Michellini ks., Orêdzia Pana Jezusa Chrystusa do kap³anów, Wroc³aw 2002, wyd. II, s. 267. [3] Orêdzia na Czasy Ostateczne, które w³a¶nie nadesz³y, t. 14, (maszynopis), orêdzie z 6 IX 2011 r. [4] Józef Maria Bartnik ks., Ewa J. P. Storo¿yñska, Matka Bo¿a £askawa, a Cud nad Wis³±. Dzieje kultu i ³aski, Warszawa 2011, s. 265 nn. [5] Orêdzia na Czasy Ostateczne..., t. 14, (maszynopis), orêdzie z 6 IX 2011 r. [6] Piotr Mêczyñski o., O.Carm., Rozwa¿ania, http://obory.com.pl/?a=aktualno¶ci&typ17&i_item=150; Waldemar Chrostowski ks., Nowenna o rych³± beatyfikacjê Stefana Kardyna³a Wyszyñskiego Prymasa Tysi±clecia (4 miesi±c nowenny), http://www.archidiecezja.warszawa.pl/homepage/aktualnosci_nowosci/?a=4582 [7] M. Valtorta, Modlitwy, Rzym 1995, s. 70. [8] Tam¿e, s. 55. [9] Tam¿e, s. 72. [10] Orêdzia na Czasy Ostateczne..., t. 14, (maszynopis), orêdzie z 6 IX 2011 r. [11] Dzieñ ten zosta³ wybrany na upamiêtnienie pierwszego dnia objawieñ gietrzwa³dzkich (27 VI 1877). [12] Orêdzia na Czasy Ostateczne ..., t. 13, (maszynopis), orêdzie z 16 VII 2011 r. [13] Najlepiej jakby ten obrzêd mia³ miejsce w ko¶ciele, w czasie Mszy ¶w. przy zapalonym paschale. Osoba sk³adaj±ca dar ¿ertwy ofiarnej mo¿e trzymaæ w rêku zapalon± ¶wiecê, a w drugiej tekst sk³adania ¿ertwy ofiarnej. Na zakoñczenie tego obrzêdu wrêczana jest legitymacja ¿ertwy ofiarnej, na której jest miejsce na podpis kap³ana przyjmuj±cego ¿ertwê oraz miejsce i datê wydarzenia. [14] Orêdzia na Czasy Ostateczne..., t. 13, (maszynopis), orêdzie z 16 VII 2011 r. [15] Tam¿e.
Powrót |