Modlitwa wiernych: 1. Przyjd¼cie wy wszyscy, którzy czujecie siê bardziej lub mniej wynêdzniali! Dusze pokonane przez egoizm, przybiegnijcie do Mojego Serca, które - przez Ducha ¦wiêtego - pragnie was przetworzyæ i uczyniæ piêkniejszymi, czystszymi i bardziej Boskimi, przeprowadzaj±c was przez ogieñ mi³o¶ci. Tak, naprawienie was to przetopienie was w roz¿arzonym tyglu nieskoñczonej Mi³o¶ci.[1] Módlmy siê za Ko¶ció³ ¶wiêty, aby nieustannie g³osi³ ca³emu ¶wiatu, ¿e ka¿dy, nawet najwiêkszy grzesznik, mo¿e przyj¶æ do Serca Jezusowego, gdzie - przez Ducha ¦wiêtego - zostanie oczyszczony i uczyniony piêkniejszym. 2. Dusze umi³owane! Co sprawia wam wiêksze cierpienia ni¿ widok wszystkich waszych s³abo¶ci i braków waszej mi³osnej odpowiedzi Mojemu Sercu; wasz brak odpowiedzi na wszystkie poruszenia Mojej ³aski, wasze grabie¿e i przejawy tchórzostwa na s³u¿bie Mojego Ojca? [Sprawia wam to cierpienie], poniewa¿ widzicie, ¿e wszystko - mniej lub bardziej - zdeformowali¶cie, oszpecili¶cie, zatarli¶cie w sobie Mój Obraz, przez co sprzeciwili¶cie siê Bo¿emu dzie³u i zahamowali¶cie je.[2] Módlmy siê za papie¿a, biskupów i kap³anów, aby zawsze z wielk± uleg³o¶ci±, pokor± i gorliwo¶ci± odpowiadali na wszystkie poruszenia Bo¿ej ³aski. 3. Bêdziecie siê stawaæ dla Mnie kielichami pocieszenia, je¶li [sami] bêdziecie [i innym pomo¿ecie] przekszta³caæ siê w kielichy Mojej Krwi, czyli w serca, które - przez ufno¶æ i wspania³omy¶lno¶æ - coraz szerzej otwieraj± siê na Moje zbawcze zalewy. Taka jest wielka lekcja mi³o¶ci Ducha Pocieszyciela. To w taki sposób Mój ¦wiêty Duch - z racji Boskiego Odkupienia - jest dla duszy Najlepszym Pocieszycielem.[3] Módlmy siê za Ksiêdza Piotra, aby Duch ¦wiêty, nape³niaj±c Go Swoj± ³ask±, pomaga³ Mu stawaæ siê kielichem pocieszenia dla Chrystusa. 4. [Ten Duch] - naj¶wiêtszy i najmi³osierniejszy Artysta, Palec prawicy Mojego Ojca - nie tylko wymazuje [grzech], lecz ponownie rysuje [w duszy obraz Bo¿y], wed³ug Boskiego idea³u. Moj± oczyszczaj±c± Krwi± wymazuje On deformuj±ce rysy egoizmu. T± sam± Krwi± ponownie kre¶li [w duszy] Boskie rysy Mojej mi³o¶ci.[4] Módlmy siê za tych, którzy uporczywie trwaj± w swoich grzechach, aby Duch ¦wiêty wymaza³ ich grzechy i ponownie narysowa³ w ich duszy obraz Bo¿y. 5. Tak, Moje Serce bardzo potrzebuje pociechy. Jest tak dlatego, ¿e ma Ono wielk± potrzebê pocieszania innych serc, a nie mog±c tego uczyniæ, tak jakby chcia³o, odczuwa ogromne strapienie. Jest naprawdê zmartwione, ¿e nie mo¿e pocieszaæ wed³ug upodobania Swojej mi³o¶ci. Nie mo¿e tego uczyniæ, poniewa¿ - jak wiecie - zbyt wiele serc jest dla Niego zamkniêtych lub przymkniêtych.[5] Módlmy siê, aby Duch ¦wiêty uzdolni³ nas, by¶my mogli nie¶æ pociechê Sercu Jezusowemu, które tak bardzo cierpi z powodu serc, które wci±¿ s± przed Nim zamkniête. 6. [Duch ¦wiêty przypomina tak¿e] wo³anie Mojej Krwi, Jej pragnienie, Jej wzywanie. Mój ¦wiêty Duch, Jêzyk Ognia Trójcy Przenaj¶wiêtszej, sprawia, ¿e [wo³anie Mojej Krwi] rozlega siê, rozbrzmiewa bez przerwy w g³êbi waszego serca. Ws³uchajcie siê w nie! Aby Mnie przyj±æ, ofiarujcie Mi kielichy, ¿ywe kielichy serc czystych, spragnionych, otwartych i gorliwych.[6] Módlmy siê, aby¶my z wielk± gorliwo¶ci± odpowiedzieli na wo³anie Chrystusa, który wzywa nas do ofiarowania naszych serc: czystych, otwartych i gorliwych. Komentarz przed Komuni± ¦wiêt±: Nie¶cie ofiary i wchod¼cie do przedsionków Pañskich. Rozmy¶lajcie nad tymi s³owami z Mojego Pisma. Czy¿ one nie mówi± wam, ¿e aby wej¶æ do wnêtrza Mojej siedziby - aby w ni± wnikn±æ, wej¶æ w obrêb coraz g³êbszy - trzeba przynie¶æ ofiary-hostie, akty ofiarne, samemu byæ hosti±. Dopiero to daje prawo do wej¶cia. Je¶li eucharystyczna komunia ¶w. nie przynosi - niestety! - wielkich owoców w duszach, to dzieje siê tak dlatego, ¿e nie jest dostatecznie rozumiana. Wielu idzie do niej jako do ¼ród³a, lecz nie do¶æ du¿o jako do ofiary. A przecie¿ ona jest i jednym, i drugim, czy raczej - jednym przez drugie: staje siê ¼ród³em jednocz±cego zwi±zku, w miarê jak dokonuje siê zapominanie o sobie, ofiara z egoizmu.[7] Komentarz po Komunii ¦wiêtej I: Stawaæ siê coraz bardziej hosti±, aby Moja Hostia mia³a coraz wiêkszy zasiêg... S³u¿yæ postêpowi Mojej Hostii mi³o¶ci, aby duch Mojej Hostii ogarnia³ was coraz bardziej... Czy mo¿e byæ program mi³o¶ci piêkniejszy i bardziej nagl±cy? Ten [program] wam powierzam. B±d¼cie mu wierni. Nie ma prawdziwej jednocz±cej komunii bez spotkania i po³±czenia siê dwóch hostii, jednej znikaj±cej w drugiej - (waszej) ma³ej w (Mojej) Wielkiej - aby rozszerzyæ zasiêg jej odkupieñczej dzia³alno¶ci.[8] Komentarz po Komunii ¦wiêtej II: Ka¿de uderzenie waszego serca, je¶li jest ca³kowitym darem, mo¿e mieæ udzia³ w powiêkszaniu Hostii o ma³± cz±stkê. Czy my¶licie o tym, umi³owane oblubienice? Czy pojmujecie, ¿e to ¿ycie hostii jest synonimem ¿ycia ofiar± ca³opaln±, czyli ofiar± ca³kowit±, pe³n±, bez jakichkolwiek zastrze¿eñ i bez cofania siê, je¶li chodzi o pe³niê daru. Czy takie jeste¶cie? Odpowiedzcie sobie. Albo pos³uchajcie raczej Mojej naj¶wiêtszej mi³o¶ci, która wam odpowiada: Gdyby¶cie rzeczywi¶cie takie by³y, czy ¶wiat by³by tam, gdzie jest w tej chwili? O, nie! I wy wiecie o tym dobrze.[9] Komentarz po Komunii ¦wiêtej III: Mogê zgodnie z prawd± powiedzieæ waszemu sercu: to Mi³o¶æ da³a wam Hostiê: Mi³o¶æ upodobania Mojego Ojca, [Mi³o¶æ] Mojego Serca oraz [mi³o¶æ] Mojej Matki, bo Ona przez Swe Fiat uczestniczy³a w ca³ym dziele odkupieñczym. Niechaj mi³o¶æ odda was Hostii, czyli niech mi³o¶æ waszych serc przemieni was w hostie, aby Hostia da³a wam mi³o¶æ. Niechaj Ona bêdzie dla was ¼ród³em wzrostu ¿ycia mi³o¶ci nie tylko przy ka¿dej nowej komunii eucharystycznej, ale równie¿ przy duchowej komunii z Moj± Wol±.[10] [1] B³aganie Odkupiciela „z g³o¶nym wo³aniem i p³aczem" do po¶wiêconych Mu dusz (Orêdzia skierowane w latach 30-tych i 40-tych XX wieku do anonimowej francuskiej zakonnicy), Katowice 2017, s. 248. [2] Tam¿e, s. 246-247. [3] Tam¿e, s. 246. [4] Tam¿e, s. 247. [5] Tam¿e, s. 246. [6] Tam¿e, s. 245-246. [7] Tam¿e, s. 119-120. [8] Tam¿e, s. 119. [9] Tam¿e, s. 121. [10] Tam¿e, s. 120. Powrót |