Komentarz na wstêp: Wezwani proroctwami Twojego S³owa, o Panie, wiemy, ufamy i wierzymy, ¿e tryumf Twego Naj¶wiêtszego Serca i Niepokalanego Serca Maryi jest ju¿ bardzo bliski. Przychodzimy wiêc z pokor± po¶wiêciæ nas samych, nasze rodziny i nasz kraj Waszym Dwom Naj¶wiêtszym Sercom. Wierzymy, ¿e kiedy po¶wiêcimy Wam nasz kraj, naród nie wyci±gnie miecza przeciw narodowi i nie bêdzie ju¿ zaprawiania do wojny [Iz 2,4]. Wierzymy, ¿e kiedy po¶wiêcimy nasz kraj Waszym Dwom Kochaj±cym Sercom, ca³a duma i zarozumia³o¶æ ludzka, wszelka bezbo¿no¶æ i zatwardzia³o¶æ serca zostan± starte, a mi³o¶æ i dobro zast±pi ka¿de z³o. Wierzymy, ¿e Wasze Dwa Naj¶wiêtsze Serca nie opr± siê naszym wzdychaniom i naszym potrzebom i w Swym P³omieniu Mi³o¶ci us³ysz± nas, i przyjd± uzdrowiæ nasze g³êbokie rany i przynie¶æ nam pokój. O, Naj¶wiêtsze Serce Jezusa i Niepokalane Serce Maryi, tchnijcie w nas iskrê z Waszych Dwóch Serc, aby rozpaliæ nasze serca. Uczyñcie z naszego kraju doskona³e Mieszkanie Waszej ¦wiêto¶ci. Pozostañcie w nas, a my w Was, aby¶my dziêki Mi³o¶ci Waszych Dwóch Serc znale¼li Pokój, Jedno¶æ i Nawrócenie. Amen.[1] Komentarz przed aktem pokutnym: Moje dzieci, waszym zaufaniem mo¿ecie braæ ode mnie tyle - ile chcecie! - Ja nie zamykam siê! Stojê przed wami z mi³o¶ci± Mojego Serca. Jestem oto, abym uczyni³a was szczê¶liwymi. Pragnê, aby P³omieñ Mi³o¶ci Mego Niepokalanego Serca by³ wszêdzie znany, jak znane jest Imiê Moje wszêdzie na ca³ym ¶wiecie. Tak wiele grzechów jest na ziemi! Pomó¿cie mi ratowaæ dusze! Ja dam wam promieñ ¶wiat³a do rêki. Jest to P³omieñ Mi³o¶ci mojego Serca. Ja jestem wasz± dobrotliw± i kochaj±c± Matk±, zjednoczon± z wami - rêka w rêkê - uratujê was...![2] Akt pokutny: 1. W duszy ka¿dego cz³owieka istnieje potrzeba g³êbszego wnikniêcia w tajemnicê Dwojga Serc - Jezusa i Maryi. Jednak cz³owiek, zapêdzony w swym ¿yciowym niepokoju i nie³adzie, rzadko wnika w tajemnicê Bo¿± i niejednokrotnie pó¼no dochodzi do ¶wiadomo¶ci wielkiej prawdy o zwi±zku Dwu Serc.[3] Przepraszamy Ciê, Jezu, za to ¿e tak czêsto, w wirze naszej codzienno¶ci, zapominamy o Tobie i Twojej Naj¶wiêtszej Matce. 2. W tym ostatecznym czasie szatan szczególnie atakuje Ko¶ció³ od wewn±trz, niszcz±c i zniewalaj±c dusze po¶wiêcone Bogu. Uderza w pasterzy, by rozproszyæ owce. Trwaj w Sercu Moim i módl siê za nich, by ocaleli i by dziêki nim ocala³o wielu. Ogniow± próbê przechodzi Ko¶ció³ i s³udzy Moi, bo trzeba, aby ujawni³o siê, co jest zbo¿em, a co k±kolem, gdy¿ czas ¿niw nadchodzi.[4] Przepraszamy Ciê, Jezu, za ka¿de cierpienie, jakie zadali¶my Twemu Naj¶wiêtszemu Sercu nie szanuj±c kap³anów i ¼le o nich mówi±c. 3. Zanim zmrok zapadnie nad nasz± histori±, Bóg odrzucony i odepchniêty przez cz³owieka przygotowuje mu schronienie. Tak, jak uczyni³ na Kalwarii, tak i teraz zawierza ludzko¶æ Maryi, swojej i naszej Matce.[5] Przepraszamy Ciê, Jezu, za to, ¿e wci±¿ jeste¶ odrzucany i odpychany przez ludzko¶æ, któr± tak bardzo ukocha³e¶. 4. Tak wielu ludzi zosta³o zwiedzionych przez szatana! Diabe³ nienawidzi ludzko¶ci i chce zniszczyæ obraz Bo¿y, który jest w sercach ka¿dego z was, poprzez atak na cnotê czysto¶ci. Ta cnota jest najmilsz± w oczach Boga, dlatego wasz przeciwnik tak zawziêcie j± atakuje w obecnych czasach. Wstrzymujê sprawiedliw± rêkê mojego Boskiego Syna przed s³uszn± kar±, jaka siê nale¿y ludzko¶ci za grzechy nieczysto¶ci, które tak bardzo rani± Jezusa, i poprzez zas³ugi mojego Przeczystego Serca wypraszam wam ratunek.[6] Przepraszamy Ciê, Jezu, grzechy nieczysto¶ci, którymi wci±¿ jeste¶ obra¿any. 5. ¦wiat jest Mój, choæ zbezczeszczony przez szatana pychy i pró¿no¶ci. Pragnê ¶wiêto¶ci ¿ycia w ¶wiecie w zespoleniu z wol± i mi³o¶ci± Moj±. Tak, jak niemowlê nie mo¿e ¿yæ bez matki, tak dzieci Moje nie powinny pragn±æ niczego poza Mn± i wol± Moj±. Nie chcê ceremonia³u i zwracania siê do Mnie wargami. Nie chcê waszych ludzkich inicjatyw i dzia³añ. Nie chcê waszych, przez was wymy¶lonych, umartwieñ dla Mnie. Chcê waszej mi³o¶ci i poddania siê woli Mojej. Tylko taka wiara i wspó³¿ycie ze Mn± ocali was w dniach zag³ady i oczyszczenia.[7] Przepraszamy Ciê, Jezu, za brak mi³o¶ci do Ciebie w naszych modlitwach, umartwieniach, w ka¿dym naszym dzia³aniu.
6. Nie ma nic warto¶ciowego poza Moj± wol±. W ogóle nie ma ¿adnych warto¶ci poza Mn±. Dobro istnieje tylko jako realizacja Mojej woli. Dobro w cz³owieku i jego ¿yciu te¿! (...) Dzia³anie ludzkie - ka¿dego z was - nieuzgodnione w sercu ze Mn± nie jest dobrem. A to, co nie jest dobrem, jest z³em. Nie ma czynów neutralnych. Nie ma sytuacji neutralnych - nijakich. Zawsze, w ka¿dym momencie ¿ycia trzeba wybieraæ: albo ze Mn±, albo nie. Samodzielno¶æ jest odrzuceniem Mnie. I jest z³udzeniem, bo cz³owiek nigdy nie jest samodzielny. Samodzielny - to znaczy: dzia³aj±cy beze Mnie. A skoro beze Mnie, to z inspiracji szatana. ¯aden cz³owiek nigdy, niczego nie uczyni³ sam. Cokolwiek uczyni³, uczyni³ to z Mojej inspiracji albo z inspiracji szatana.[8] Przepraszamy Ciê, Jezu, za ka¿de nasze dzia³anie nieuzgodnione w sercu z Tob±. Komentarz przed modlitw± wiernych: Jezu! Maryjo! Kocham Was! Oka¿cie nam Swoje mi³osierdzie. Ratujcie wszystkie dusze. (...) O! Serca Pe³ne Mi³o¶ci! O! Serca na zawsze mi³o¶ci± z³±czone! Uczyñcie mnie zdolnym do mi³owania Was zawsze i nieustannie. Wspomagajcie mnie, abym innym pomaga³ Was kochaæ. Serce Jezusa! Przyjmij moje znêkane serce i nie oddawaj mi go, dopóki nie stanie siê p³on±cym ogniem Twojej Mi³o¶ci. Wiem, ¿e nie jestem godzien byæ blisko Ciebie, ale przyjmij mnie i oczy¶æ ogniem Twojej Mi³o¶ci. We¼ mnie i pos³u¿ siê mn± wed³ug Twego upodobania, gdy¿ ca³kowicie nale¿ê do Ciebie.(...) O! Jezu, czysta i ¶wiêta Mi³o¶ci! Przeszyj mnie Twoimi strza³ami i zanurz mnie w ranach Niepokalanego Serca Twojej Matki. Niepokalane Serce Maryi! Zjednocz mnie z Przenaj¶wiêtszym Sercem Twojego Syna! O! Serca Pe³ne Mi³o¶ci! Obdarzcie mnie mi³o¶ci±, ¿yciem i zbawieniem. (...) O! Jezu! O! Maryjo! Jeste¶cie Sercami Mi³o¶ci! Kocham Was i Wam oddajê siê ca³kowicie. (...) O! Serca Pe³ne Mi³o¶ci! Przyjmijcie mnie, Wam oddajê serce moje! Amen.[9] Modlitwa wiernych: 1. Ostatnia epoka Ko¶cio³a ¦w. bêdzie w ca³ym znaczeniu moj± epok±. Uka¿± siê cuda, zdzia³ane przeze mnie i dla mnie. ¦wiat ujrzy szatana, zmia¿d¿onego piêt± Niewiasty, tak jak jeszcze nigdy zmia¿d¿ony nie by³. ¦wiat ujrzy Ko¶ció³ ¦w. tak p³odny, potê¿ny i zdobywczy, jak nigdy nie by³ dot±d. ¦wiat ujrzy Jezusa, króluj±cego nad coraz wiêkszymi t³umami, i ci nawet, którzy Go z zaciek³o¶ci± zwalczali, Panem Go swoim uznaj± i ho³d Mu z³o¿±.[10] Módlmy siê za Ko¶ció³ ¶wiêty, aby wiernie trwa³ przy Chrystusie w oczekiwaniu na ostateczny tryumf Naj¶wiêtszego Serca Jezusa i Niepokalanego Serca Maryi. 2. Serce Jezusa ¿yj±cego w Maryi i poprzez Ni±! O Serce Maryi ¿yj±cej w Jezusie i przez Jezusa! O s³odka wiêzi tych dwóch Serc! Niech bêdzie b³ogos³awiony Bóg mi³o¶ci i jedno¶ci, który wspólnie jednoczy! Niechaj z³±czy ka¿de z naszych serc z Sercami Ich Dwojga i niechaj sprawi, by te trzy serca po³±czone w jedno ¿y³y na cze¶æ ¶wiêtej jedno¶ci Trzech Osób Boskich.[11] Módlmy siê za papie¿a, biskupów i kap³anów, aby ich serca, zjednoczone z Naj¶wiêtszymi Sercami Jezusa i Maryi, ¿y³y na cze¶æ ¶wiêtej jedno¶ci Trzech Osób Boskich. 3. Mojego P³omienia Mi³o¶ci nie mogê ju¿ w sobie d³u¿ej powstrzymaæ. Pozwólcie, aby on zap³on±³! Uczyñcie wreszcie pierwszy krok. Obym ju¿ wreszcie mog³a zobaczyæ pocz±tek waszej dobrej woli! - Tylko pierwszy krok jest trudny, uwierz mi! Je¿eli on uczyniony zostanie, z szumem przebije siê mój P³omieñ Mi³o¶ci poprzez nieufno¶æ waszych dusz, a wtedy jak ³agodny blask o¶wieca³ j± bêdzie. Gdy ju¿ nie znajdzie ¿adnego oporu wiêcej, to wtedy ci, którzy go przyjm±, oszo³omieni bogactwem ³ask, zwiastowaæ bêd± ca³emu ¶wiatu to, co ju¿ powiedzia³am: Podobnej obfito¶ci ³ask jeszcze nigdy nie by³o od chwili, kiedy S³owo sta³o siê Cia³em... Moje Niepokalane Serce p³onie mi³o¶ci±, któr± ¿ywiê do was. Nie mogê tej mi³o¶ci nadal d³u¿ej w sobie ukrywaæ. Z dynamiczn± si³± p³ynie ona do was. Ja jestem wasza Matka! Ja mogê i tak¿e chcê wam pomóc, ale do tego potrzebujê waszej pomocy![12] Módlmy siê, aby P³omieñ Mi³o¶ci Niepokalanego Serca Maryi przebi³ siê przez nieufno¶æ ludzkich dusz. 4. Czy¶ nie spostrzeg³, ¿e od chwili og³oszenia mego Niepokalanego Poczêcia, tajemnicy mego pierwszego zwyciêstwa nad piek³em, Jezus znacznie lepiej jest poznawany i kochany, i ¿e ludzie o wiele lepiej Mu s³u¿±? Czy¶ nie zauwa¿y³, ¿e osoba jego, Jego Eucharystia, Naj¶wiêtsze Serce Jego, królewska Jego godno¶æ otoczone s± kultem tak gor±cym i pe³nym oddania, jakiego nie widziano ju¿ od wielu wieków? A królestwu Jego nie bêdzie koñca, jak zwiastowa³ mi Archanio³ Gabriel. Ale teraz, jak i wówczas, ja mam daæ ¶wiatu Króla.[13] Módlmy siê, aby nadszed³ ten wyczekiwany dzieñ, w którym Maryja da ¶wiatu Króla. 5. W ¿yciu ka¿dego cz³owieka na ziemi tak siê koñczy - niby cieñ przemija - i ziemia siê skoñczy i przeminie - tylko dusze ¿yj± wiecznie. I warto tu ¿yæ tylko po to, by je ocaliæ i warto dlatego wycierpieæ wszystko, wszystko za dusze - wiêc zgód¼cie siê cierpieæ za nie. Nie tylko cierpieæ, ale ca³e ¿ycie oddaæ za wszystkie dusze, abym ka¿d± mog³a po ¶mierci przytuliæ do Serca i oddaæ Jezusowi na wieczno¶æ ca³±; i mo¿ecie to zrobiæ, naprawdê uratowaæ wszystkie dusze, je¿eli naprawdê ca³e swoje ¿ycie z³o¿ycie w Moje rêce bez zastrze¿eñ, biernie, bez sprzeciwu i z rado¶ci± - Mnie, bo Jezus chce, bym was wychowywa³a i od dzi¶ was wychowywaæ bêdê. Bêdziecie gwardi± honorow± Mojego Niepokalanego Serca.[14] Módlmy siê, aby nie zabrak³o dusz cierpi±cych i pokutuj±cych w intencji ratowania grzeszników. 6. Lecz kim¿e bêd± owi s³udzy, niewolnicy i dzieci Maryi? Bêd± ogniem gorej±cym, s³ugami Pañskimi, którzy wszêdzie rozniecaæ bêd± ogieñ Bo¿ej mi³o¶ci. Bêd± jako strza³y w rêku mocarnej Maryi, by przebiæ Jej nieprzyjació³. Stan± siê jako synowie pokolenia Lewiego, którzy dobrze oczyszczeni ogniem wielkich utrapieñ, a ¶ci¶le zjednoczeni z Bogiem bêd± nosiæ z³oto mi³o¶ci w sercu, kadzid³o modlitwy w duszy i mirrê umartwienia w ciele. Dla biednych i maluczkich wszêdzie stan± siê oni dobr± woni± Chrystusow±; dla „wielkich" za¶ tego ¶wiata, dla bogaczy i pysznych, bêd± woni± ¶mierci. (...) Bêd± to prawdziwi aposto³owie czasów ostatecznych, którym Pan Zastêpów da s³owo, moc dzia³ania cudów i odnoszenia ¶wietnych zwyciêstw nad Jego nieprzyjació³mi.[15] Módlmy siê za nas samych, aby¶my wszêdzie rozniecali ogieñ Bo¿ej mi³o¶ci. Komentarz na ofiarowanie: Bolesne i Niepokalane Serce Maryi, mieszkanie Boskie i oczyszczaj±ce, otocz m± duszê swoj± macierzyñsk± Mi³o¶ci±, aby zawsze wierna s³owom Jezusa, odpowiedzia³a na Jego mi³o¶æ i wype³ni³a Jego Bosk± wolê. Chcê, o Matko, nieustannie pamiêtaæ o Twoim Wspó³odkupieniu, aby ¿yæ w blisko¶ci Twojego Serca, we wszystkim zjednoczonego z Sercem Twojego Boskiego Syna. Po³±cz mnie z Jego Sercem dziêki cnotom i bole¶ciom Twojego. Miej mnie zawsze w Swojej opiece.[16] Komentarz przed dziêkczynieniem: Mój umi³owany Jezu, tu zwracam siê do Ciebie, by serdecznie u¿aliæ siê przed Twym Majestatem, ¿e wiêkszo¶æ chrze¶cijan, nawet spo¶ród bardzo uczonych, nie rozumie koniecznej ³±czno¶ci, jaka istnieje miêdzy Tob± a Tw± ¶wiêt± Matk±. Ty, Panie, zawsze jeste¶ z Maryj±, a Maryja zawsze jest z Tob± i bez Ciebie byæ nie mo¿e; inaczej przesta³aby byæ tym, czym jest. £aska tak J± przekszta³ci³a w Ciebie, ¿e ju¿ nie Ona ¿yje i nie Ona jest, ale Ty, mój Jezu, ¿yjesz i królujesz w Niej doskonalej ni¿ we wszystkich anio³ach i b³ogos³awionych. Gdyby ludzie znali chwa³ê i mi³o¶æ, jakie otrzymujesz w tej przedziwnej Istocie, zaprawdê, przyjmowaliby Ciebie i J± z zupe³nie innymi uczuciami. Maryja jest tak ¶ci¶le z Tob± zjednoczona, ¿e ³atwiej by³oby oddzieliæ ¶wiat³o od s³oñca i ¿ar od ognia, a nawet - powiem ¶mia³o - prêdzej mo¿na by od³±czyæ od Ciebie wszystkich anio³ów i b³ogos³awionych ani¿eli Tw± b³ogos³awion± Matkê, gdy¿ Ona gorêcej Ciê kocha i doskonalej Ciê s³awi ni¿ wszelkie inne stworzenia razem.[17] Dziêkczynienie: 1. Oto tajemnica Dwojga Serc, zamierzona od pocz±tku przez Trójcê ¦wiêt±! Nie koñczy siê ona na ukszta³towaniu ludzkiego Serca Syna Bo¿ego pod Sercem Matki. Nie polega nawet na oddzia³ywaniu Serca Matki na Serce Syna. Te Dwa Serca s± ze sob± naj¶ci¶lej zjednoczone i dzia³aj± razem na rzecz rodzaju ludzkiego. Tak by³o od pocz±tku w my¶li Bo¿ej. Zaraz po grzechu pierworodnym Bóg my¶la³ o tym, jak ratowaæ cz³owieka. Serce dobre i mi³uj±ce nie zwleka z pomoc±. Od raju wiêc rozpoczyna siê dzia³anie Boga na serca ludzkie. Dzia³anie to jest tak silne, ¿e niespokojne jest serce cz³owieka, dopóki nie spocznie w Bogu... (...). Odt±d nie mo¿e ju¿ byæ na ¶wiecie jedno serce, musz± byæ dwa serca. Z tych dwóch serc powstaje i rozrasta siê rodzina domowa, rodzi siê naród, ludzko¶æ i wielka rodzina Bo¿a. Bóg wszystkich widzi i nikogo nie zgubi...[18] Dziêkujemy Ci, Jezu, za to, ¿e Twoje Naj¶wiêtsze Serce i Niepokalane Serce Twojej Matki nieustannie, z tak wielk± mi³o¶ci±, dzia³aj± na rzecz rodzaju ludzkiego. 2. Maryja dzia³a przez swoje ludzkie macierzyñstwo, aby Serce Bo¿e, wra¿liwe dot±d na sposób Bo¿y, uwra¿liwiæ na sposób ludzki, aby Sercu S³owa Przedwiecznego nadaæ wra¿liwo¶æ serca Jezusa Chrystusa. Przez ¿³óbek, Nazaret i trudy ¿ycia publicznego Chrystus idzie, aby pe³niæ wolê Ojca - na Golgotê. Maryja nie pozostanie na boku. Jej Serce jest przyzwyczajone do wspó³¿ycia z Bogiem i zna wszystkie drogi Serca Bo¿ego. Wychodzi wiêc na drogi Bo¿e i niejako je uprzedza, sk³aniaj±c Serce Syna swego, Boga- Cz³owieka, aby dzia³a³o na rzecz ludzi.[19] Dziêkujemy Ci, Jezu, za Twoj± Matkê, która nieustannie orêduje za nami u Ciebie. 3. Na Kalwarii Dwa Serca bij± zgodnym rytmem. Nie mog± siê roz³±czyæ. Mimo burzy i piorunów Serce Maryi nie ulêknie siê, nie ust±pi przed mêk±, bólem i cierpieniem. Tylko matka umie wytrwaæ przy ko³ysce chorego dziecka, choæby wszyscy od niego odst±pili! Tylko matka trwa przy synu przez wszystkich potêpionym! Podobnie by³o na Kalwarii. Chrystus umiera³. Po ludzku s±dz±c, koñczy³y siê wszystkie nadzieje. Ale Ona przy Nim zosta³a, bo tak Jej dyktowa³o matczyne Serce.[20] Dziêkujemy Ci, Jezu, za Niepokalane Serce Naj¶wiêtszej Maryi Panny, które nas kocha i uczy nas mi³o¶ci zdolnej do wszelkich po¶wiêceñ. 4. Serce Mojej Matki ma prawo do tytu³u Serca Bolesnego i chcê, aby by³ on wymieniany przed tytu³em Niepokalanej, poniewa¿ ten pierwszy zdoby³a moc± w³asnych zas³ug. [...] Otrzyma³a go dziêki uto¿samieniu siê ze Mn± we wszystkich Moich cierpieniach (...), dziêki swoim ofiarom [...] poniesionym dla zbawienia ludzko¶ci. W tym Wspó³odkupieniu przejawia siê szczególna wielko¶æ Mojej Matki. Niech po¶wiêcenie Bolesnemu i Niepokalanemu Sercu Maryi pod¼wignie Ko¶ció³ i odnowi ca³y ¶wiat.[21] Dziêkujemy Ci, Jezu, za wszelkie ofiary, jakie Maryja ponios³a dla zbawienia ludzko¶ci. 5. £±cz siê z Ni± we wszystkich wzruszeniach swej duszy. Serce Matki mojej i moje zawsze w jeden takt bi³y: moje rado¶ci by³y Jej rado¶ciami; moje smutki Jej smutkami; moje nadzieje - Jej nadziejami; moje obawy - Jej obawami; moje uczucia mi³o¶ci - Jej mi³o¶ci±.[22] Dziêkujemy Ci, Jezu, za to, ¿e wszystkie wzruszenia naszej duszy mo¿emy ³±czyæ z Twoj± Naj¶wiêtsz± Matk±. 6. Ofiara Jezusa, Jego konanie na krzy¿u, ból Jego Matki - to wszystko - jest i dokonuje siê w tych sercach, które wyda³y siê na ofiarê za ¶wiat, za swoich braci tak, jak wyda³ siê Jezus i Maryja. Jest zes³anie Ducha ¦wiêtego i nape³nianie Jego darami. Jest prowadzenie g³osem wewnêtrznym w zjednoczeniu woli. Jest zmartwychwstanie Mi³o¶ci i s± aposto³owie Mi³o¶ci, poprzez których Mi³o¶æ uzdrawia ludzk± naturê zranion± grzechem odrzucenia Mi³o¶ci, by przywróciæ czysto¶æ Niepokalanej. Wszystko jest i trwa, i dojrzewa, i czeka na chwilê przebicia Serca Mi³o¶ci Ukrzy¿owanej, aby siê wykona³o i sta³o powtórne zbawienie ¶wiata.[23] Dziêkujemy Ci, Jezu, za te serca, które wyda³y siê na ofiarê za ¶wiat. Komentarz przed Komuni± ¦wiêt±: Bêdziesz b³aga³ tê dobr± Matkê, by u¿yczy³a ci swego Serca, by¶ Jej Syna z tym samym co Ona przyj±³ usposobieniem. Powiedz Jej, ¿e chwa³a Jej Syna wymaga, by nie przyjmowaæ Go do serca tak skalanego i niesta³ego jak twoje, bo by³oby to Dlañ ujm±. Lecz je¶li Ona w twym sercu zechce zamieszkaæ, by przyj±æ swego Syna, mo¿e to uczyniæ dziêki temu, i¿ jest W³adczyni± serc. Przez Ni± wiêc Syn Jej zostanie przyjêty odpowiednio, nieskazitelnie i bez lêku przed obraz± lub zniewag±.[24] Komentarz po Komunii ¦wiêtej I: Powiesz Jej z ufno¶ci±, ¿e wszystko, co Jej da³e¶ ze swego dobra, to zbyt ma³o, by J± prawdziwie uczciæ, lecz przez Komuniê ¦wiêt± pragniesz z³o¿yæ Jej ten sam dar, jaki z³o¿y³ Jej Ojciec Przedwieczny. Przez to wiêcej J± uczcisz, ni¿ gdyby¶ wszystkie dobra ca³ego ¶wiata odda³ Jej w ofierze. Powiesz Jej wreszcie, ¿e Jezus, który mi³uje J± mi³o¶ci± wy³±czn±, pragnie dalej znajdowaæ w Niej swe upodobanie i spoczynek, choæby nawet w twojej duszy, brudniejszej i ubo¿szej ni¿ stajenka w Betlejem, do której Jezus chêtnie przyszed³, gdy¿ Ona tam by³a. Poprosisz o Jej Serce czu³ymi s³owami: (...) „Biorê Ciê jako ca³e me dobro. Daj mi Twe Serce, Maryjo!"[25] Komentarz po Komunii ¦wiêtej II: Po Komunii ¦wiêtej w g³êbokim skupieniu, z zamkniêtymi oczami, wprowad¼ do Serca Maryi Jezusa Chrystusa. Oddasz Go Jego Matce, która Go przyjmie z mi³o¶ci±, posadzi na zaszczytnym miejscu, w g³êbokiej pokorze Go uwielbi, doskonale Go ukocha, czule obejmie i odda Mu w duchu i w prawdzie wiele powinno¶ci, które naszemu ciemnemu umys³owi s± ca³kiem nie znane. [...] Mo¿esz tak¿e w g³êbokiej pokorze serca trwaæ w obecno¶ci Jezusa, przebywaj±cego w Maryi, lub jak niewolnik stan±æ przed bram± królewskiego pa³acu, w którym Król rozmawia z Królow±; a w przekonaniu, ¿e oni, rozmawiaj±c ze sob±, ciebie nie potrzebuj±, wznie¶ siê w duchu do nieba i obejmij ca³± ziemiê, prosz±c wszystkie stworzenia, by za ciebie Jezusowi i Maryi sk³ada³y ho³d dziêkczynienia, uwielbienia i mi³o¶ci: „Pójd¼cie, upadnijmy i pok³oñmy siê"[26] Komentarz po Komunii ¦wiêtej III:
A wreszcie pro¶ Mnie o ³askê kochania Jej i ci±g³ego wzrastania w tej mi³o¶ci. Mi³o¶æ mojej Matki jest ³ask± - ³ask± wyborow±. £askê otrzymuje siê przez modlitwê: pro¶ a otrzymasz. (...) Pro¶ o ni± szczególnie wtedy, kiedy do ciebie przychodzê w zjednoczeniu eucharystycznym. Przychodzê wówczas do ciebie jako Syn Maryi z tym cz³owieczeñstwem, które od Niej otrzyma³em i przez które dajê ci udzia³ w mojej bosko¶ci. „Kto po¿ywa Cia³a mego, ten ¿yje we Mnie". Kochaj moj± Matkê tak± mi³o¶ci±, jak± Ja J± kocham, czy¿ nie jest to ¿yæ przeze Mnie? W Komunii ¦w. zw³aszcza przelewam z Serca mojego do twego mi³o¶æ moj± do Matki; wtedy ju¿ nie ty ¿yjesz, ale Ja ¿yjê w tobie; ju¿ nie ty kochasz Maryjê, ale Ja kocham J± w tobie. Dot±d nie prosi³e¶ Mnie o tak± ³askê prawie wcale: pro¶ a otrzymasz, aby rado¶æ twoja by³a pe³na.[27] [1] Modlitwa po¶wiêcenia Dwóm Naj¶wiêtszym Sercom, Nihil obstat: Biskup Felix Toppo, S.J., DD - 28 listopada 2005 r.; Imprimatur: Arcybiskup Ramon C. Arguelles, D.D., STL - 28 listopada 2005 r., w: https://oddanie33.pl/dzien-15/tekst. [2] S³owa Matki Bo¿ej skierowane do El¿biety Szanty, wêgierskiej mistyczki, ¿yj±cej w latach 1913-1985, w: https://oddanie33.pl/dzien-22/tekst. [3] B³. kard. Stefan Wyszyñski, w: https://beatyfikacja33.pl/dzien-15/tekst. [4] Alicja Lenczewska, S³owo Pouczenia, nr 242, w: https://oddanie33.pl/dzien-28/tekst. [5] Z listu Jana Paw³a II do biskupa Fatimy, w: w: https://oddanie33.pl/dzien-11/tekst. [6] Fragment objawieñ ¶w. Józefa, które mia³y miejsce w miejscowo¶ci Itapiranga w Brazylii w latach 1994-1998, w: https://oddanie33.pl/dzien-2/tekst. [7] Alicja Lenczewska, Swiadectwo, nr 903, w: https://oddanie33.pl/dzien-6/tekst. [8] Alicja Lenczewska, Swiadectwo, nr 305, w: https://oddanie33.pl/dzien-6/tekst. [9] Modlitwa do Dwóch Serc Mi³o¶ci, w: https://oddanie33.pl/dzien-28/tekst. [10] Emil Neubert, Mój idea³ - Jezus, Syn Maryi, w: https://oddanie33.pl/dzien-11/tekst. [11] S³owa modlitwy Pierre'a de Berulle - francuskiego kardyna³a i mistyka, https://oddanie33.pl/dzien-15/tekst. [12] S³owa Matki Bo¿ej skierowane do El¿biety Szanty, wêgierskiej mistyczki, ¿yj±cej w latach 1913-1985, w: https://oddanie33.pl/dzien-22/tekst. [13] Emil Neubert , Mój idea³ - Jezus, Syn Maryi, w: https://oddanie33.pl/dzien-11/tekst. [14] S³owa Matki Bo¿ej skierowane 13 lipca 1956 roku do Ludmi³y Krakowieckiej (polska mistyczka, ¿y³a w latach 1900-1971, za³o¿ycielka Rodziny Serca Mi³o¶ci Ukrzy¿owanej), w: https://oddanie33.pl/dzien-20/tekst. [15] ¦w. Ludwik Maria Grignion de Montfort, Traktat o prawdziwym nabo¿eñstwie do Naj¶wiêtszej Maryi Panny, nr 56-58, w: https://oddanie33.pl/dzien-33/tekst. [16] Po¶wiêcenie siê Maryi - tekst Berty Petit (S³u¿ebnica Bo¿a, ¿y³a w Belgii w latach 1870-1943), w: https://voxdomini.pl/archiwa/swieci-i-ich-dziela/berta-petit/. [17] ¦w. Ludwik Maria Grignion de Montfort, Traktat o prawdziwym nabo¿eñstwie do Naj¶wiêtszej Maryi Panny, nr 63, w: https://oddanie33.pl/dzien-15/tekst. [18] B³. kard. Stefan Wyszyñski, w: https://beatyfikacja33.pl/dzien-15/tekst. [19] Tam¿e. [20] Tam¿e. [21] S³owa Pana Jezusa skierowane 8 wrze¶nia 1911 roku do Berty Petit (S³u¿ebnica Bo¿a, ¿y³a w Belgii w latach 1870-1943), w: https://oddanie33.pl/dzien-21/tekst. [22] Emil Neubert, Mój idea³ - Jezus, Syn Maryi, w: https://oddanie33.pl/dzien-31/tekst. [23] Alicja Lenczewska, ¦wiadectwo, nr 937, w: https://oddanie33.pl/dzien-10/tekst. [24] ¦w. Ludwik Maria Grignion de Montfort, Traktat o prawdziwym nabo¿eñstwie do Naj¶wiêtszej Maryi Panny, nr 266, w: https://oddanie33.pl/dzien-9/tekst-skrocony. [25] Tam¿e. [26] Tam¿e. [27] Emil Neubert, Mój idea³ - Jezus, Syn Maryi, w: https://oddanie33.pl/dzien-19/tekst. Powrót |